Hatalmas szakmai veszteség érte a Halo franchise rajongóit és fejlesztőit, hiszen 17 év hűséges szolgálat után Glenn Israel, a sorozat művészeti rendezője váratlanul távozott a stúdiótól. Israel neve összefonódott a Halo univerzum ikonikus vizuális világával, hiszen ő formálta meg az elmúlt majdnem két évtizedben a játékok egyedi atmoszféráját, a pályák lenyűgöző látványvilágát és a karakterek jellegzetes megjelenését. Hosszú pályafutása során kulcsszerepet játszott abban, hogy a Halo ne csak játékélményben, hanem esztétikailag is kitörölhetetlen nyomot hagyjon a videojátékok történelmében. Bár a távozásának pontos okai még homályosak, a szakember által hagyott üzenet a pletykák szerint mély aggodalmat és elkeseredést tükröz.
Egy ilyen hosszú időn át tartó, meghatározó alkotó, mint Glenn Israel távozása mindig komoly kérdéseket vet fel a franchise jövőjével kapcsolatban, különösen a Halo Infinite legutóbbi fejleményei fényében. A művészeti irányítás egy játéksorozat esetében alapvető fontosságú, hiszen ez adja a konzisztenciát és a felismerhetőséget, így Israel helyének betöltése kulcsfontosságú feladat lesz a stúdió számára. Rajongók milliói várják lélegzetvisszafojtva, hogy a 343 Industries – vagy az aktuális fejlesztőcsapat – miként kezeli majd ezt a jelentős változást, és milyen irányba tereli a Halo vizuális identitását a következő részekben. Az általa írt üzenet, mely „mindent elsötétít” a hírek szerint, tovább gerjeszti a találgatásokat, és a közösség jogosan kíváncsi arra, mi állhat a háttérben, ami egy ilyen legendát távozásra késztetett.