Warning: session_start(): Failed to read session data: redis (path: /home/ashley/hotnews.hu/public/src/var/sessions) in /home/ashley/hotnews.hu/public/src/bootstrap.php on line 59
A Mátrix, Kojima és a Konami: A soha el nem készült játék titka - hotnews

A Mátrix, Kojima és a Konami: A soha el nem készült játék titka

9 órával ezelőtt 5

A 'Mátrix' filmek mögött álló zseniális alkotópáros, a Wachowski testvérek keresték fel a Konamit azzal a forradalmi ötlettel, hogy Hideo Kojima, a Metal Gear Solid széria atyja készítsen játékot az ikonikus sci-fi univerzumhoz. Ez a projekt lett volna az első alkalom, hogy a 'Mátrix' filmvilága hivatalos játékadaptációt kap, ami önmagában is hatalmas jelentőséggel bírt. Elképzelhetetlen potenciál rejtőzött abban, hogy a történetmesélés és a filmszerű élmények mestere, Kojima a 'Mátrix' mély filozófiájával és látványvilágával dolgozhatott volna. Sajnos, a Konami egyik befolyásos producere azonnal és kategorikusan elutasította a felkínált lehetőséget, ezzel egy csapásra véget vetve egy potenciálisan korszakalkotó játékfejlesztési projektnek.

Gondoljunk csak bele, milyen egyedi és gondolatébresztő videojáték születhetett volna Kojima keze alatt, aki mindig is arról volt híres, hogy feszegeti a médium határait és komplex narratívákat sző. Valószínűleg egy mélyen filmszerű, történetközpontú kalandot kaptunk volna, amely nem csupán akciójáték, hanem a 'Mátrix' alapvető kérdéseire – a valóság természetére, a szabad akaratra – is reflektál. Ehelyett később más stúdiók próbálkoztak a 'Mátrix' videojátékos adaptációival, amelyek bár sikeresek voltak a maguk módján, sosem érték el azt a mélységet és művészi szintet, amit egy Kojima-féle alkotás ígért volna. Ez a Konami döntés nemcsak egy 'Mátrix' játék elkészülését akadályozta meg, hanem örökre beírta magát a videojáték-történelembe, mint az egyik legnagyobb elszalasztott lehetőség.

Olvasd el a teljes "Kojima csinálhatott volna egy Mátrix-játékot" cikket a Gamekapocs.hu-n