Sokan várták, hogy az ARC Raiders, a várva várt extraction shooter, egy váratlan nyári bejelentéssel robban be a köztudatba. Egy ilyen meglepetés premier óriási lendületet adhatott volna a játéknak, azonnal berántva a közönséget a posztapokaliptikus világába. A műfaj népszerűsége miatt ez a stratégia kifejezetten hatékonynak bizonyulhatott volna, hiszen a játékosok azonnal belevethetik magukat az akcióba. Azonban a fejlesztőcsapat egyik rendezője rávilágított, miért döntöttek másképp, eloszlatva ezzel a meglepetés rajt körüli spekulációkat.
A rendező elmondása szerint alapos indokaik voltak arra, hogy ne siettessék a premier dátumot, és elkerüljék a kapkodó, meglepetésszerű megjelenést. Valószínűleg a játék minőségének biztosítása, a hibák kiküszöbölése és a tartós játékélmény megteremtése volt a fő céljuk. Egy ilyen stratégia hosszú távon sokkal kifizetődőbb, hiszen elkerülhető vele a rossz indulás, ami számos más játéknál már komoly károkat okozott. Ez a tudatos döntés azt sugallja, hogy az ARC Raiders fejlesztői a tökéletességre törekednek, hogy a végső termék maximálisan megfeleljen a játékosok elvárásainak, amikor majd ténylegesen megjelenik.