Valószínűleg nagyon sok játékos álma, hogy egyszer megalkossa a saját játékát, és ezzel akár világsikert érjen el. Azonban csak azok ismerhetik ennek a folyamatnak a valódi nehézségeit és kihívásait, akik valóban el is kezdtek dolgozni saját álmukon, vagy épp egyedül fejlesztettek egy komplex projektet. A Balatro pont egy ilyen sikertörténet, amely egyetlen ember munkájának gyümölcse, hatalmas játékosközösséget építve maga köré. Azonban egy ilyen népszerű játék fenntartása és folyamatos fejlesztése óriási terhet róhat a szóló alkotóra, aki a hirtelen jött népszerűséggel is meg kell birkózzon.
Éppen ezért vált kiemelt fontosságúvá a Balatro 1.1-es frissítésének késéséről szóló hír, melyet a játék egyfős fejlesztője jelentett be. Bár a közösség türelmetlenül várja az új tartalmakat és javításokat, a halasztás mögött gyakran a minőség iránti elkötelezettség és a fejlesztő józan belátása áll, hogy elkerülje a kiégést. Egy egyedül dolgozó alkotónak sokkal több időre lehet szüksége a hibajavításokhoz, az új funkciók tökéletesítéséhez és a saját egészségének megőrzéséhez, mint egy nagy stúdiónak. Ez a döntés végső soron azt a célt szolgálja, hogy a játékosok a lehető legjobb és legstabilabb élményt kapják, elkerülve a kapkodásból eredő problémákat és a potenciális csalódást.