A Call of Duty közösség régóta várt változásokat kaphat a készülő Black Ops 7-ben, hiszen a Treyarch bejelentette, hogy a játék béta tesztje során gyűjtött visszajelzések alapján jelentős módosításokat eszközölnek. A legfontosabb hír, hogy a skill alapú matchmaking (SBMM) szerepe háttérbe szorul, ami sok játékos számára üdvözítő változás lesz. Ez azt jelenti, hogy a jövőben a játékosok valószínűleg lazább, változatosabb összetételű ellenfelekkel találkozhatnak majd a mérkőzéseken, nem csak a saját képességi szintjükön lévő ellenfelekkel. Emellett az is megerősítést nyert, hogy az állandó lobbik visszatérnek, így egy-egy mérkőzés után nem bomlik fel azonnal a csapat, ami sokkal élvezetesebb közösségi élményt ígér. Ezek a fejlesztések direkt válaszok a rajongók évek óta tartó kéréseire, akik régóta kritizálták az eddigi rendszert.
Az SBMM csökkentése különösen fontos lépés, mivel az elmúlt években a játékosok gyakran panaszkodtak a túlságosan "izzadságos" mérkőzésekre, ahol a folyamatosan magas szintű ellenfelek miatt nehéz volt kikapcsolódni és a casual élmény elveszett. Az állandó lobbik bevezetése ezzel szemben lehetővé teszi, hogy a játékosok ismerős arcokkal találkozzanak több körön keresztül, kialakítva esetleges rivalizálásokat vagy éppen barátságokat, ami nagymértékben hozzájárulhat a játék közösségi aspektusának erősítéséhez. Ez a megközelítés reményt ad arra, hogy a Black Ops 7 visszahozza azt a nosztalgikus érzést, amikor a barátokkal való önfeledt játék volt a fókuszban, anélkül, hogy minden egyes meccs egy e-sport döntőnek tűnt volna. A Treyarch tehát a béta visszajelzéseket komolyan véve, a játékosok igényeit maximálisan figyelembe véve alakítja a játékélményt, ami hosszú távon növelheti a Black Ops 7 népszerűségét és a játékosmegtartást. Ez a két kulcsfontosságú változás ígéretes jövőt vetít előre a sorozat következő részének, és remélhetőleg egy sokkal kiegyensúlyozottabb és élvezetesebb Call of Duty élményt nyújt majd.