Az Egyesült Államok Belbiztonsági Minisztériuma (DHS) a közelmúltban rendkívül szokatlan lépésre szánta el magát, amikor egy Pokémon témájú videóval próbálta népszerűsíteni a Bevándorlási és Vámügyi Hivatalt (ICE). A rövidfilm az X platformon debütált, és a ’90-es évek ikonikus anime sorozatának, a Pokémonnak a jól ismert főcímdalát használta fel, ami azonnal felkeltette a nagyközönség figyelmét. A videó célja vélhetően az volt, hogy egy fiatalabb, vagy a popkultúrára fogékonyabb közönséget célozzon meg, és oldja az ICE általános megítélését. Ez a marketing stratégia azonban meglehetősen váratlan volt egy olyan komoly szervtől, mint a Belbiztonsági Minisztérium.
A különös promóció azonnal vegyes reakciókat váltott ki az interneten és a közvéleményben egyaránt, sokan értetlenségüknek adtak hangot. Míg egyesek viccesnek vagy kreatívnak találták az ötletet, mások súlyos kritikával illették a DHS-t, mondván, hogy egy bevándorlási hivatalnak nem illik gyermekeknek szóló franchise-t használnia a PR-hoz. A kommentelők és a médiában megszólaló szakértők is megkérdőjelezték, mennyire hatékony vagy etikus egy ilyen könnyed megközelítés egy olyan ügynökség esetében, amelynek munkája gyakran komoly emberi jogi kérdéseket vet fel. Kérdéses, hogy ez a figyelemfelkeltő húzás valóban elérte-e a kívánt hatást, vagy inkább csak tovább polarizálta a már amúgy is megosztott társadalmat az ICE megítélését illetően.

1 hónappal ezelőtt
17


Angol (US) ·
Magyar (HU) ·