Chris Avellone, a legendás játékfejlesztő, akinek neve olyan klasszikusokkal forrt össze, mint a Planescape: Torment és a Fallout 2, nemrég egy érdekes interjúban osztotta meg gondolatait. Elmondása szerint a játékiparban való pályafutásának kezdetei már megalapozták azt a filozófiát, ami később munkáit jellemezte. Kiemelte, hogy a sikeres játékélmény alapja a játékosra való fókuszálás, hiszen "a játékosok önzők" – ez a meglátás vezérelte őt mindig. Ez az önzőség azonban nem negatívumként értelmezendő, sokkal inkább egy alapvető emberi tulajdonságként, amit a fejlesztőknek ki kell használniuk a magával ragadó játékmenet megalkotásához.
Avellone szerint a játékosok alapvető igénye, hogy ők legyenek a történet középpontjában, az ő döntéseiknek legyen súlya, és az ő cselekedeteik formálják a virtuális világot. Ez a "player-centric" megközelítés biztosítja, hogy a játékos ne passzív szemlélő, hanem aktív résztvevő legyen, aki személyesen felelős a kimenetelért. Éppen ez az elv tette olyan emlékezetessé a Fallout 2 és a Planescape: Torment narratíváját, ahol a választások és következmények valóban számítottak. A fejlesztők feladata tehát nem más, mint a játékosok "önző" vágyait kiszolgálni, egyedi és személyre szabott élményt nyújtva, ezzel garantálva a hosszú távú elköteleződést és a maradandó élményt.

2 héttel ezelőtt
14

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·