GIANTS Software: Miért bukott a Project Motor Racing teszt?

1 nappal ezelőtt 7

A játékiparban nem ritka, hogy egy fejlesztő stúdió kilép a megszokott komfortzónájából, ám a GIANTS Software Project Motor Racing tesztje különösen éles példa erre. Az elmúlt években a Farming Simulator sorozattal arattak hatalmas sikert, a traktorok és kombájnok részletes szimulációjában váltak szakértőkké. Éppen ezért merült fel a kérdés: vajon mi történik, ha egy ilyen motorral, amely a mezőgazdasági gépek lassú mozgására és a talajfizikára van optimalizálva, egy zárt pályás autószimulátort próbálnak megalkotni? A válasz, ahogy a tesztek is rávilágítottak, lesújtó: szinte majdhogynem minden elképzelhető probléma felmerült a fejlesztés és a játékélmény során. Ez a merész váltás komoly kihívásokat tartogatott, amelyekre a stúdió valószínűleg nem volt teljesen felkészülve.

Az autószimulátorok alapvető elemei, mint a valósághű fizika, a precíz irányítás és a sebességérzet, teljesen hiányoztak vagy rosszul működtek a Project Motor Racingben. A Farming Simulator motorja egyszerűen nem volt képes kezelni a nagy sebességű járművek dinamikáját, ami kiszámíthatatlan viselkedést és frusztráló játékélményt eredményezett a pályákon. A grafikai megjelenítés és a hangok terén is érezhető volt a traktoros örökség, hiszen az autók részletessége és a motorhangok hitelessége messze elmaradtak az elvárásoktól egy modern versenyjáték esetében. Ez a példa ékesen mutatja, hogy még a sikeres fejlesztőstúdióknak is alaposan meg kell fontolniuk, milyen technológiai alapokra építik új projektjeiket, különösen ha gyökeresen eltérő műfajba vágnak. A Project Motor Racing tesztje így nem csupán egy játék kritikája lett, hanem egy figyelmeztető jel arra is, hogy a műfaji váltás óriási technológiai és design kihívásokat rejt.

Olvasd el a teljes "Project Motor Racing teszt" cikket a Gamekapocs.hu-n