A zenei világ figyelme idén is a Grammy-díj jelöléseire szegeződött, különösen az újonnan bevezetett „Best Score Soundtrack for Video Games and Other Interactive Media” kategóriára. Ennek ellenére sokak számára érthetetlen, hogy a kritikusok által is kiemelkedőnek tartott Clair Obscur: Expedition 33 miért maradt jelölés nélkül. Pedig a játék epikus, érzelmes és innovatív betétzenéje jogosan pályázhatna a valaha volt legjobb videójáték soundtrack címre, hiszen a kompozíciók mélyen hozzájárulnak a játék egyedi atmoszférájához és történetéhez. A rajongók és szakértők egyaránt csalódottak, látva, hogy egy ilyen zenei mestermű nem kapott elismerést a legmagasabb szinten.
Ehelyett a jelöltek között olyan címeket találunk, mint a Star Wars Outlaws és a Helldivers 2, melyek szintén kiváló zenei aláfestéssel rendelkeznek, de sokak szerint nem érik el a Clair Obscur kifinomultságát és eredetiségét. Míg a Star Wars univerzum és a Helldivers dinamikus akciói jól megkomponált dallamokat igényelnek, a Clair Obscur: Expedition 33 zenéje egy mélyebb, művészi élményt kínál, amely önmagában is megállja a helyét. Ez a döntés felveti a kérdést, hogy a zsűri vajon teljes mértékben felmérte-e a jelöltek zenei innovációját és érzelmi mélységét. Bár a díjak nem mindig tükrözik a valódi művészi értéket, a Clair Obscur hiánya a listán komoly figyelmeztetés a videójáték zeneipar számára, hogy a valódi tehetséget néha elhomályosítják a nagyobb franchise-ok.

3 héttel ezelőtt
22

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·