GTA VI Késés: IO Interactive CEO fellélegzett – Jót tesz a piacnak?

14 órával ezelőtt 6

Hakan Abrak, az IO Interactive vezérigazgatója és csapata valóban fellélegzett, amikor értesült a GTA VI megjelenésének késéséről. Ez a stratégiai halasztás azt jelenti, hogy a stúdió saját, készülő játékaiknak nem kell majd közvetlenül birokra kelniük a Rockstar Games eddigi legnagyobb és valószínűleg legdominánsabb címével. Egy ilyen méretű játék megjelenése könnyedén elszívhatja a figyelmet és a játékosok idejét a kisebb, vagy akár a hasonlóan nagy, de más stúdiók által fejlesztett produkcióktól. Az IO Interactive, amely jelenleg a Project 007 és egy új fantasy IP fejlesztésén dolgozik, így nyugodtabban koncentrálhat saját projektjeire, elkerülve a piac telítettségét egy kritikus időszakban.

Abrak úr azonban egy szélesebb perspektívát is megosztott, miszerint a GTA VI megjelenése hosszú távon a teljes játékiparnak jót fog tenni, még akkor is, ha a kezdeti versenyt elkerülik. Egy ilyen mérföldkőnek számító cím bemutatása új sztenderdeket állít fel a nyílt világú játékok terén, és milliókat vonzhat a videojátékok világába, akik esetleg eddig nem voltak aktív játékosok. Ez a fokozott érdeklődés és a technológiai innováció, amit a Rockstar bemutat, végső soron az egész piacot fellendítheti, ösztönözve más fejlesztőket is a minőségi tartalom létrehozására. A GTA VI tehát nem csupán egy játék, hanem egy katalizátor, amely újraindítja a piaci lendületet és felpezsdíti az iparág kreatív energiáit, még ha a közvetlen konkurenciaharcot pillanatnyilag el is kerüli az IO Interactive.

Olvasd el a teljes "Az IO Interactive CEO-ja örül a GTA VI csúszásának" cikket a Gamekapocs.hu-n