Az Arrowhead Game Studios, a népszerű Helldivers 2 fejlesztője, végre fényt derített arra a kérdésre, ami sok PC-s játékost foglalkoztatott az elmúlt hetekben. Arról van szó, hogy miért igényel a játék brutális 150 GB tárhelyet a személyi számítógépeken, ami jelentősen meghaladja sok más modern cím méretét. A stúdió tisztázta, hogy a hatalmas méret elsősorban a mechanikus merevlemezek, azaz a HDD-k miatt szükséges, ami sokak számára meglepő lehetett. Ez a döntés alapvetően lehetővé teszi, hogy a játék zökkenőmentesen fusson a régebbi tárolóeszközökön is, bár kompromisszumokkal jár a felhasználói tárhely terén.
A probléma gyökere abban rejlik, hogy a HDD-k lényegesen lassabban olvassák be az adatokat, mint az SSD-k, ezért a játékoknak redundáns vagy kevésbé optimalizált adatstruktúrákat kell használniuk. Ahhoz, hogy a Helldivers 2 elfogadható betöltési időket és textúra-streaminget biztosítson HDD-n, nagyobb méretű és kevésbé tömörített fájlokat kell tárolnia, amivel kompenzálja a lassabb olvasási sebességet. Ez a megközelítés ugyan biztosítja a szélesebb körű kompatibilitást és hozzáférést a játékhoz, de óriási terhet ró a felhasználók tárhelyére, különösen azokéra, akik még nem frissítettek modern, gyorsabb SSD-re. A fejlesztők célja az volt, hogy minél több játékos számára elérhetővé tegyék a galaktikus háborút, még akkor is, ha ez a PC-s verzió extra tárhelyigényével jár, rávilágítva a modern játékfejlesztés kihívásaira és a technológiai kompromisszumokra.

1 hónappal ezelőtt
24

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·