Az Xbox úttörő szerepet játszott a konzol-exkluzivitás lebontásában, amikor számos játékát elérhetővé tette más platformokon, különösen PC-n keresztül. Ez a stratégia jelentősen hozzájárult a Game Pass szolgáltatás növekedéséhez és a Microsoft játékosbázisának szélesítéséhez, bebizonyítva, hogy a kizárólagosság feloldása pénzügyileg is kifizetődő lehet. A Sony, látva ezt a tendenciát, lassan, de biztosan elkezdte követni a példát, és egyre több korábbi PlayStation exkluzív cím jelenik meg PC-n. Ennek a váltásnak az egyik legfényesebb példája a Helldivers 2, amely óriási sikert aratott mind PlayStation 5-ön, mind PC-n, milliós játékosbázist építve.
Felmerül a kérdés, hogy vajon egy olyan sikerjáték, mint a Helldivers 2, mekkora potenciállal rendelkezne, ha Xbox konzolon is elérhetővé válna. Az ilyen címek cross-play funkcióval történő megjelenése hatalmas közösséget építhetne, egyesítve a platformok közötti játékosokat egy közös élményben. A Helldivers 2 kiváló példája annak, hogy egy jól optimalizált, szórakoztató multiplayer játék milyen elképesztő számú felhasználót képes vonzani, függetlenül attól, hogy PlayStation vagy PC platformon játszanak. Ez a tendencia arra utal, hogy a játékipar egyre inkább a nyitottabb ökoszisztémák felé mozdul el, ahol a játékosok szabadsága és a közösség ereje válik a legfontosabbá, felülírva a hagyományos konzolháborúk logikáját.