Nem pusztán városi legenda, hogy az AAA-címek már kevésbé sikeresek a digitális áruházakban? A 2025-ös év adatai meglepő képet festenek a játékiparról és a Steam platformjáról. A Valve áruháza az év során több mint 17,7 milliárd dollár bevételt termelt, ami jelentős növekedést mutat az előző évekhez képest. Ebből az óriási összegből pedig több mint 4,5 milliárd dollár, azaz a teljes bevétel 25%-a, független fejlesztők, vagyis indie játékok eladásából származott.
Ez a hihetetlen adat egyértelműen bizonyítja, hogy az indie szektor ereje és befolyása folyamatosan növekszik a videojáték piacon. A független stúdiók gyakran merészebb, innovatívabb ötletekkel állnak elő, és képesek olyan réspiacokat is megcélozni, amelyeket a nagy kiadók hajlamosak figyelmen kívül hagyni. Ez a tendencia nemcsak a fejlesztők számára nyit meg új lehetőségeket, hanem a játékosoknak is sokszínűbb és egyedibb élményeket kínál. A Steam bevételi adatai alapján tehát világos, hogy az indie játékok nem csupán kiegészítik a AAA-címeket, hanem egyre inkább a digitális forgalmazás kulcsszereplőivé válnak, formálva a játékipar jövőjét.

4 órával ezelőtt
3

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·