A játékiparban egyre gyakrabban hallani rossz híreket, melyek most az Avalanche Studiosra is éppúgy rányomták bélyegüket. Miután a Microsoft hivatalosan is leállította a régóta várt Contraband játék fejlesztését, az Avalanche Studios kénytelen volt drasztikus lépésekhez folyamodni. Ennek következményeként bezárták brit stúdiójukat, ami számos tehetséges fejlesztő számára jelenti a munkahely elvesztését. Az átszervezés azonban nem áll meg itt: a svédországi központjukat is érinti a munkaerő-optimalizálás, ami komoly bizonytalanságot okoz a csapaton belül.
Sajnos az Avalanche Studios nem az egyetlen, akit ez a nehéz időszak sújt, hiszen a Dune: Awakening fejlesztője, a Funcom is hasonló kihívásokkal néz szembe. Az iparág egészét érintő gazdasági nehézségek és a piaci telítettség egyre több stúdiót kényszerít átgondolt döntésekre és fájdalmas leépítésekre. Ezek a drasztikus intézkedések rávilágítanak arra, hogy még a jól ismert és sikeres játékfejlesztők sincsenek biztonságban a jelenlegi globális gazdasági klímában. A helyzet hosszú távon befolyásolhatja a fejlesztési ciklusokat és a játékok minőségét is, ami aggodalomra ad okot a játékosok és befektetők körében egyaránt.