Mire elég közel tíz évnyi, intenzív fejlesztés egy videojáték esetében? A Lost Soul Aside, amely hosszú hónapok csúszással érkezett meg a játékosokhoz, kiváló példa arra, hogy a kitartó munka látványos eredményeket hozhat. Már az első, lenyűgöző trailerek is felkeltették a figyelmet, ígéretes akció-RPG élményt sugallva a next-gen konzolokon. A hosszú fejlesztési időszak és a látványos grafikák azonban rendkívül magasra tették a lécet, óriási elvárásokat támasztva a végső produktummal szemben.
A Lost Soul Aside esetében a fejlesztők tényleg beleadtak apait-anyait a látványvilágba és a harcrendszerbe, de a mélyebb, egyértelmű koncepció hiánya sajnos rányomja bélyegét a teljes élményre. Bár a harcok dinamikusak és vizuálisan lenyűgözőek, a történetvezetés és a világépítés gyakran elmarad a várttól, így a játékmenet időnként vontatottá válik. Ez a koncepcionális bizonytalanság oda vezet, hogy a játék néha grandiózus, néha pedig meglepően üres érzetet kelt, így a 10 évnyi várakozás után egy felemás, de mégis figyelemre méltó alkotást kapunk. Összességében tehát elmondható, hogy a Lost Soul Aside egy fényes, de csiszolatlan gyémánt, amely rengeteg potenciált rejt, de nem tudja teljesen kibontakoztatni azt a hiányzó egységes vízió miatt.