Magyarországon az egészségügyi ellátás alapját a szolidaritáson alapuló kockázatközösségi modell adja. Ez azt jelenti, hogy minden biztosított állampolgár jogosult az alapszintű egészségügyi szolgáltatásokra, függetlenül jövedelmi helyzetétől vagy egészségi állapotától. A rendszer elméletileg egyenlő hozzáférést biztosítana a gyógyításhoz és a prevencióhoz mindenki számára. Azonban a gyakorlatban sokan úgy érzik, hogy az ellátás minősége és elérhetősége messze elmarad az elvárttól, ami komoly aggodalmakat vet fel a társadalomban.
Az egészségügyi rendszer számos kihívással küzd, amelyek hozzájárulnak a lakosság elégedetlenségéhez. Ilyen problémák például a hosszú várólisták, az orvos- és szakdolgozóhiány, a technológiai elmaradottság, valamint a finanszírozási nehézségek. Ezek a tényezők nemcsak a betegellátás hatékonyságát rontják, hanem a betegek bizalmát is aláássák a rendszer iránt. Éppen ezért nem meglepő, hogy sokan felteszik a kérdést: tényleg ennyire rossz az egészségügyi ellátásunk, és mit tehetnénk a javulás érdekében?