A Microsoft nemrégiben jelentős áremelésbe és szolgáltatás-újraszervezésbe vágott bele, ami sok előfizetőnél kiverte a biztosítékot. Az emelt díjak és a változó szolgáltatási feltételek következtében számos felhasználó döntött úgy, hogy lemondja előfizetését. Ez a lépés komoly kihívás elé állította a vállalatot, hiszen az elvesztett felhasználók egyúttal bevételkiesést is jelentenek. A cégnek sürgősen stratégiát kellett kidolgoznia az elpártolt előfizetők visszacsábítására és az üzleti modell stabilitásának fenntartására.
Úgy tűnik, a Microsoft egy meglepő, ám potenciálisan hatékony megoldáshoz folyamodik: reklámokkal próbálja meg visszaédesgetni az elégedetlen előfizetőket. Ezt a stratégiát a cég valószínűleg egyfajta kompenzációként vagy ösztönzőként veti be, hogy újból felkeltse az érdeklődést a szolgáltatásai iránt. Kérdés persze, hogy a felhasználók hogyan fogadják ezt a lépést, különösen, ha az áremelés utáni időszakban jelennek meg a célzott hirdetések. A reklámok bevetése egyrészt lehetőséget adhat a Microsoftnak, hogy bemutassa az esetlegesen hozzáadott értéket vagy új funkciókat, másrészt kockázatot is rejt, ha az előfizetők ezt további terhelésként élik meg.