Microsoft Xbox: Konzolok helyett filmek és TikTok a fő rivális?

1 hónappal ezelőtt 30

A Microsoft gaming részlegének vezetője, Matt Booty nemrégiben egy meglepő kijelentést tett, miszerint a vállalat elsődleges versenytársa nem a Sony PlayStation vagy a Nintendo, hanem sokkal inkább a filmek és a TikTok, vagyis a „képernyőidőért” folytatott globális harc. Ez az álláspont alapjaiban kérdőjelezi meg a hagyományos konzolháborúk fogalmát, és egy új irányt mutat a szórakoztatóiparban. Satya Nadella, a Microsoft vezérigazgatója most a cég stratégiai vezetésének szemszögéből erősítette meg ezt a multiplatform kiadói megközelítést, hangsúlyozva a játékok minél szélesebb körű elérhetőségét. A lépés egyértelműen jelzi, hogy a vállalat a jövőben a saját ökoszisztémájának bővítésére és a tartalom terjesztésére fókuszál, nem csupán a hardver eladására.

Ez a merész stratégia azt sugallja, hogy a Microsoft a játékszoftvereket és a Game Pass előfizetést tekinti a legfontosabb húzóerőnek, függetlenül attól, hogy a játékosok milyen eszközön érik el azokat. A cél az, hogy a minőségi Xbox játékélmény mindenütt elérhető legyen, legyen szó Xbox konzolról, PC-ről, vagy akár más platformokról, így maximalizálva a felhasználói bázist. A vállalat ezzel a felfogással próbálja maximalizálni a játékok elérését és a felhasználók elkötelezettségét, felismerve, hogy a modern szórakozási szokások sokkal diverzifikáltabbak, mint valaha. A jövőben tehát arra számíthatunk, hogy még több Xbox Studios játék bukkanhat fel más konzolokon is, ami jelentősen átalakíthatja a videojáték-ipar dinamikáját és a versenytársak viszonyát.

Olvasd el a teljes "A Microsoft ráerősít a multiplatform, kiadói stratégiára" cikket a Gamekapocs.hu-n