Az Embark Studios, az ARC Raiders készítője, nemrégiben nyíltan felvállalta, hogy mesterséges intelligenciát alkalmazott a játék karaktereihez tartozó hangok létrehozásához. Ez a bejelentés azonnal heves vitákat váltott ki a játékosok és a szakma körében, sokan ugyanis aggódnak az AI etikai vonatkozásai és a humán hangszínészek jövője miatt. A döntés rávilágított arra, hogy a technológia egyre inkább teret hódít a kreatív iparágakban, ami nem mindenki tetszését nyeri el. Különösen a szinkronhangok esetében merülnek fel komoly kérdések a minőség és az autenticitás kapcsán, hiszen sokan a művészi kifejezést látják veszélyben.
A kialakult vita kapcsán a Nexon, az Embark Studios tulajdonosa, határozottan védelmébe vette fejlesztőit, és meglepő kijelentést tett a mesterséges intelligencia széleskörű alkalmazásáról. A kiadó álláspontja szerint a játékiparban bevett gyakorlat az AI használata, csak éppen kevesen verik nagydobra a technológia bevetését, hogy elkerüljék a negatív visszhangot. Ez a kijelentés azt sugallja, hogy számos népszerű játékban is felbukkanhatnak AI-generált elemek, amelyekről a közönség nem is tud, megkérdőjelezve ezzel az átláthatóság mértékét. A Nexon üzenete egyértelmű: ne legyünk naivak, az AI már a legtöbb fejlesztés szerves része, és az ARC Raiders csak egyike azoknak, akik felvállalják ezt a modern megközelítést.

2 héttel ezelőtt
18

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·