Egy friss, megdöbbentő nyilatkozat látott napvilágot a Peak játékfejlesztő stúdiótól, amely komoly vitákat generál a gaming közösségben. A fejlesztő maga jelentette ki, hogy még az is elfogadhatóbb, ha valaki illegálisan szerzi be és játssza a Peak által fejlesztett eredeti játékot, mintsem a Roblox platformon elérhető verzióval múlatná az időt. Ez a drasztikus állásfoglalás rávilágít a cég mély elégedetlenségére a Roblox modelljével és a játék minőségével kapcsolatban. A fejlesztő egyértelműen a Roblox mikrotranzakciós rendszereit és a játékélmény romlását okolja a kijelentéséért, ami sokakban visszhangzik.
Ez a precedens értékű kijelentés komoly kérdéseket vet fel a modern játékfejlesztés és a platformok közötti viszonyról. Amellett, hogy a stúdió lényegében a kalózkodást helyezi előtérbe egy legális alternatívával szemben, mélyebb problémákra is rámutat a Roblox üzleti modelljével kapcsolatban. Sokan egyetértenek abban, hogy a túlzott mikrotranzakciók és a pay-to-win elemek rontják a játékélményt, és kizárólag a profitra fókuszálnak a játékos elégedettsége helyett. A Peak fejlesztőjének véleménye valószínűleg egy szélesebb körű elégedetlenséget tükröz a fejlesztők körében, akik a kreatív szabadság és a minőségi játékmenet feláldozását látják a gyors bevétel oltárán.