A Sony legfrissebb pénzügyi jelentése megdöbbentő adatot tárt fel a nyilvánosság elé, ami rávilágít a játékipar jelenlegi trendjeire. Kiderült, hogy a tavalyi évben a fizikai szoftverek eladásai mindössze a PlayStation platformon realizált teljes szoftverbevétel három százalékát tették ki. Ez az elenyésző arány egyértelműen jelzi, hogy a játékosok egyre inkább a digitális vásárlásokat preferálják, letöltve a játékokat közvetlenül a PlayStation Store-ból. Nem csoda tehát, hogy a japán óriáscég egyre erőteljesebben fókuszál a digitális értékesítési csatornákra és a lemezmeghajtó nélküli konzolokra.
Ez a drámai változás komoly következményekkel jár a PlayStation ökoszisztémára és a játékipar egészére nézve. A digitális terjesztés sokkal költséghatékonyabb a Sony számára, hiszen nincs szükség gyártásra, csomagolásra és fizikai logisztikára, ami növeli a profitmarzsot. Bár sok hagyományos játékos ragaszkodik a dobozos kiadásokhoz, a kényelem, az azonnali hozzáférés és a gyakori digitális akciók elcsábítják a többséget. Ez a tendencia azt vetíti előre, hogy a jövőben a Sony valószínűleg még inkább a digitális konzolok felé tolja a piacot, végleg búcsút intve a fizikai adathordozóknak, ahogy a zene- és filmiparban is láthattuk.