A Silksong, a régóta várt Hollow Knight folytatás, úgy tűnik, nem csak a vizuális világ és a játékmenet terén merít inspirációt más sikeres címekből, hanem a játékosok pszichéjét célzó, kegyetlen trükkökben is. Ez a megközelítés különösen a biztonságos zónák értelmezésében mutatkozik meg, ami alapjaiban írja felül a hagyományos játékelvárásokat. A The Last of Us és a Death Stranding már bevezette ezt a feszültségkeltő elemet, ahol a megnyugvás pillanatai is rejtett veszélyt hordoznak. A rajongók lelkesedését gyakran sokkal inkább megtöri egy váratlan támadás egy "biztonságos" helyen, mint egy epikus főellenség legyőzése.
Ez a pszichológiai hadviselés a fejlesztők részéről különösen hatékony, mivel folyamatosan fenntartja a feszültséget és a bizonytalanságot a játékosokban. Amikor egy játék világában a menedékhelyek sem nyújtanak teljes védelmet, az alapjaiban rendíti meg a biztonságérzetet és a bizalmat. A Silksong ezzel a húzással nem csupán nehezebbé teszi a játékot, hanem egy mélyebb, érzelmi szinten is megdolgoztatja a játékosokat, növelve az átélés intenzitását. Ez a stratégia sokkal maradandóbb élményt nyújt, mint egy sima kihívás, hiszen a folyamatos fenyegetés valószerűbbé és sokkal emlékezetesebbé teszi a kalandot.