Silksong Meglepetés: Hell is Us rendezője egy 'rideg húzásnak' nevezte!

2 órával ezelőtt 4

A Friends Per Second podcast legutóbbi adásában a Hell is Us című játék kreatív igazgatója, Jonathan Jacques-Belletête osztotta meg markáns véleményét a Hollow Knight: Silksong nemrégiben történt váratlan megjelenéséről. Jacques-Belletête szerint a régóta várt indie cím hirtelen bejelentése, amelyet a rajongók évek óta tűkön ülve várnak, kifejezetten „rideg húzásnak” számít a játékiparban. A rendező ezzel arra utalt, hogy egy ilyen kaliberű és mértékű bejelentés, különösen, ha az minden előzetes jelzés nélkül érkezik, komoly marketing kihívások elé állíthatja a többi, kisebb stúdió játékát, melyek szintén a figyelemért küzdenek. Az általa vezetett Hell is Us csapata is hasonló kihívásokkal néz szembe a rendkívül telített piacon, ahol minden egyes hír morzsáért meg kell küzdeniük.

Ez a fajta meglepetés stratégia, bár a rajongók körében hatalmas lelkesedést válthat ki, a játékfejlesztők számára komoly fejtörést okozhat, hiszen alapjaiban írhatja felül a már megtervezett marketing kampányokat és megjelenési ütemterveket. A Silksong, mint az egyik leginkább várt indie játék, megjelenésével könnyedén elvonhatja a figyelmet más, újonnan érkező alkotásokról, amelyek esetleg hónapok óta építik a hype-ot. Jonathan Jacques-Belletête kritikája rávilágít a modern játékipar könyörtelen versenyére, ahol a stúdióknak nemcsak a minőségi tartalommal, hanem a stratégiai kommunikációval is ki kell tűnniük a tömegből. A kérdés tehát az, hogy egy ilyen "rideg húzás" hosszú távon mennyire szolgálja az iparág diverzitását és az innovációt, vagy inkább csak tovább erősíti a legnagyobb címek dominanciáját.

Olvasd el a teljes "Silksong váratlan megjelenését" cikket a Gamekapocs.hu-n