A Valve Steam Machine bejelentése óta az egyik legégetőbb kérdés a konzol és PC hibrid eszköz árképzése volt, hiszen ez alapvetően határozhatja meg a piaci sikerét. A gamerek régóta találgatták, hogy az új platform vajon a hagyományos konzolok, mint a PlayStation és az Xbox árkategóriájába esik-e, vagy inkább a drágább, de rugalmasabb PC-kkel versenyez majd. Most a Valve végre tiszta vizet öntött a pohárba, és nyilvánosságra hozta az árazási stratégiát, ami sokak számára meglepő lehet. Kiderült ugyanis, hogy a Steam Machine-t a fejlesztők a megszokott PC-s hardverek áraihoz igazítják, ezzel egyértelműen a felső kategóriás játékos PC-k közé pozicionálva az eszközt. Ez a döntés alapjaiban formálja át az eddigi elképzeléseket a platformról és annak elérhetőségéről.
Bár a PC-s árazás nagyobb teljesítményt és testreszabhatóságot ígérhet, felveti a kérdést, hogy a célközönség hogyan fogadja majd ezt a megközelítést. Egy átlagos konzol ára jellemzően jóval alacsonyabb, ami szélesebb tömegek számára teszi elérhetővé a játékélményt, míg a Steam Machine esetében magasabb belépési küszöbre számíthatunk. Ez a stratégia komoly kihívás elé állíthatja a Valve-ot abban, hogy a Steam Machine valóban alternatívát jelentsen a tradicionális konzolpiacon, hiszen a legtöbb játékos árérzékeny. Végső soron a siker kulcsa azon múlik majd, hogy a magasabb árú PC-konzol milyen egyedi előnyöket kínál, amelyek elegendőek ahhoz, hogy a felhasználók hajlandóak legyenek mélyebben a zsebükbe nyúlni érte.

10 órával ezelőtt
6

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·