Sokkoló hír érte a játékfejlesztő közösséget: a Microsoft bejelentette, hogy az Xbox devkitek ára jelentősen, 33%-kal emelkedett. Ez a lépés azt jelenti, hogy a fejlesztőknek a jövőben már 2.000 dollárt kell fizetniük ezekért a speciális eszközökért, amelyek elengedhetetlenek az Xbox-játékok létrehozásához és teszteléséhez. A redmondi óriáscég a devkitek árának emelkedését a globális gazdasági helyzettel, valamint a gyártási és logisztikai költségek növekedésével indokolta a fejlesztőknek küldött hivatalos üzenetében. Ez a drágulás komoly kihívások elé állíthatja különösen a kisebb, független stúdiókat, akiknek büdzséjében minden kiadás számít a játékfejlesztési folyamat során.
Az Xbox devkitek árának növekedése nem csupán egy izolált eset, hanem rávilágít a játékiparban tapasztalható szélesebb körű gazdasági nyomásra, amely számos szegmenst érint. Bár a 2000 dolláros ár elsőre talán nem tűnik horribilis összegnek egy nagy kiadó számára, a kisebb csapatoknál ez a plusz költség akár a fejlesztési folyamat lassulásához vagy a projekt prioritásainak újragondolásához is vezethet. Felmerül a kérdés, hogy ez az áremelés miként befolyásolja majd a jövőbeni Xbox játékok megjelenési gyakoriságát vagy akár azok végső fogyasztói árát, hiszen a fejlesztési költségek növekedése gyakran áthárul a vásárlókra. A Microsoft lépése tehát egyértelműen jelzi, hogy a játékfejlesztéshez szükséges hardverek beszerzése egyre költségesebbé válik, ami az egész iparágat érintő trenddé válhat a következő időszakban.