Matt Booty, az Xbox játékrészlegének vezetője egy friss nyilatkozatában megerősítette azt a változást, ami már egy ideje érezhető a videojáték-iparban. Elmondása szerint a hagyományos konzolháború, ahol a PlayStation és az Xbox egymás hardveres erejével versengett, mára elavulttá vált. Az igazi vetélkedés már nem az egyes konzolmodellek eladásában, hanem a minőségi és exkluzív játék tartalmakért folytatott küzdelemben rejlik. Ez a stratégiai váltás rávilágít arra, hogy az Xbox egyre inkább szolgáltatás-központú platformként tekint magára, ahol a Game Pass ökoszisztéma játssza a főszerepet.
Ez a paradigmaváltás hatalmas következményekkel jár az egész iparágra nézve, és alapjaiban formálja át a jövőbeli játékfejlesztési prioritásokat. Az Xbox számára most már nem a PlayStation a kizárólagos rivális, hanem sokkal inkább a streaming szolgáltatók, a mobiljáték-fejlesztők, sőt, akár más szórakoztatóipari óriások is. A cél az, hogy a játékosok minél több időt töltsenek az Xbox ökoszisztémáján belül, legyen szó felhőalapú streamingről, PC-s játékról vagy konzolos élményről. Ebben a tartalomközpontú világban az exkluzív, magas minőségű játékok kritikus fontosságúak a felhasználók megtartásához és újak szerzéséhez. Az Xbox egyértelműen felismerte, hogy a 2024-es és az azt követő években a tartalom lesz az a király, ami eldönti a piaci pozíciókat.

1 nappal ezelőtt
7

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·