Az Xbox vezetője, Phil Spencer meglepő őszinteséggel beszélt a kaliforniai Paley International Council Summit rendezvényen. Elmondása szerint a Microsoft nem mindig védte meg megfelelően a kreatív fejlesztőit, ami komoly stratégiai hibát jelenthetett a vállalat számára. Ez a nyílt vallomás különösen figyelemre méltó, hiszen ritkán hallani ilyen szintű önkritikát egy iparági vezetőtől. Spencer szavai rávilágítanak arra a folyamatos nyomásra és kihívásokra, amelyekkel a stúdiók szembesülnek a rendkívül kompetitív videójáték-piacon.
A kreatív stúdiók megfelelő védelmének hiánya hosszú távon alááshatja egy platform sikerét, hiszen a kiváló játékok jelentik a felhasználói élmény alapját. Spencer beismerése azt sugallja, hogy az Xboxnak talán nem sikerült mindig biztosítania azt a kreatív szabadságot és stabil környezetet, amely a kiemelkedő projektekhez elengedhetetlen. Ennek következtében értékes tehetségek távozhattak, vagy a fejlesztések minősége szenvedett csorbát, ami közvetlenül érintette az Xbox játékosbázisát. Fontos tanulság, hogy a jövőben a Microsoftnak proaktívan kell támogatnia a belső és külső fejlesztőket, hogy elkerülje a korábbi hibákat és megerősítse pozícióját a dinamikusan változó iparágban.

8 órával ezelőtt
4


Angol (US) ·
Magyar (HU) ·