Egy friss jelentés felkavarta a kedélyeket, mely szerint a Microsoft ambiciózus célt tűzött ki: 30 százalékos nyereséghányadot érnének el az Xbox konzolokkal. Azonban a redmondi techóriás gyorsan cáfolta ezeket az értesüléseket, hangsúlyozva, hogy az információ ebben a formában nem állja meg a helyét. Ez a cáfolat különösen fontos a játékiparban, ahol a konzolok árazása és a profitabilitás mindig is érzékeny téma volt a gyártók és a fogyasztók számára egyaránt. A 30 százalékos profitkulcs rendkívül magasnak számítana a hardvergyártásban, különösen egy olyan versengő piacon, mint a konzoloké.
A pletyka hitelességét tovább rontja az a tény, hogy az Xbox konzolok eladásai jelenleg nem érik el a várakozásokat, ami nehezen indokolna egy ilyen magas profitcélt. A Microsoft üzleti modellje sokkal inkább a Game Pass előfizetésre és a szoftveres bevételekre fókuszál, ahol a magasabb profitmargek reálisabban elérhetők. Elemzők szerint a konzolgyártók gyakran veszteséggel vagy minimális haszonnal értékesítik a hardvert, hogy ezzel ösztönözzék a platform adopcióját és a szoftverek eladását. Ezért is valószínűtlen, hogy a vállalat hirtelen ilyen drasztikus váltást tervezne a profitabilitási stratégiájában, főleg a jelenlegi piaci körülmények között.

3 órával ezelőtt
2

Angol (US) ·
Magyar (HU) ·