A Microsoft hatalmas lépést tesz a felhőalapú játékok demokratizálása felé, hiszen hamarosan a Game Pass olcsóbb előfizetési szintjein is elérhetővé teszi a Cloud Gaming szolgáltatást. Ez a stratégiai lépés azt jelenti, hogy a játékosoknak már nem kell a legdrágább, Ultimate tagságot megvásárolniuk ahhoz, hogy élvezhessék a felhőből streamelt játékélményt. Sőt, a szolgáltatás kiterjed bizonyos PC-s játékcímek streamelésére is, ami egy teljesen új dimenziót nyit meg a számítógépes játékosok előtt. Ez a bővítés jelentősen növelheti a Game Pass előfizetői bázisát, hiszen sokkal szélesebb réteg számára válik elérhetővé a prémium játékélmény.
A PC-játékok felhőn keresztüli elérhetősége különösen izgalmas hír, mivel lehetővé teszi, hogy akár gyengébb hardverrel rendelkező gépeken is futtathassuk a legújabb, erőforrásigényes címeket. Ezáltal a Microsoft ténylegesen felszámolja a hardveres korlátokat, és a játékélményt helyezi előtérbe, nem pedig a drága konfigurációkat. A Game Pass platformja így még vonzóbbá válik azok számára, akik eddig csak álmodozhattak bizonyos játékokról, vagy akik egyszerűen csak rugalmasabban szeretnének játszani. Összességében ez a fejlesztés a felhőalapú játékok jövőjét is formálja, hiszen a Microsoft a tömeges elterjedést célozza meg ezzel az innovatív és felhasználóbarát stratégiával.